Tuesday, February 4, 2014

Gambar-gambar Gonjeng

Balik kampung hari tu selak-selak album terjumpa gambar-gambar gonjeng aku. Banyak lagi sebenarnya, terutama sekali album masa zaman sekolah rendah dan sekolah menengah. Tapi mana entah tercampak album-album yang lebih menggeletek hati kalau ditengok semua tu entah.

Aku tak kan nak simpan keseronokan menggelakkan gambar gonjeng sendiri sorang-sorang, ye dak? Mestilah nak share dengan kawan-kawan paparan gembira ini.

Moh le kita tengok gambar-gambar ni semua.

Praise Lord for the creation of camera and printer.

Akak (skirt pink bersinar), Along (baju jenama Asics tuck in dah habis stylo dah la masa tu), Aku (the Rosmah-look-alike-hair, the cropped jeans, could never go wrong, right? *flips shawl*), Yani (dress purple, mak jahit, gigi sebatang hilang).

Along and yours truly. I was a small baby. And I still am small, tapi dah gebu dek lemak. This picture was taken when we were at Kampung Selayang Baru.

Akak and yours truly. Amboi, baju kebaya kilat merah jambu ni memang kegemaran aku sangar masa zaman-zaman ni. I first had this when I participated in persembahan tadika and was my highlight of the life since then. Pergilah event-event yang grand, memang baju ni lah aku tala. Eh, banyak ke event grand tu? Kikikiki..

Aku, Along, Akak. Another adik-beradik berdiri dan duduk tegak style of picture pada zaman itu, di kenduri kahwin salah seorang mak atau bapak sedara. Mana nak ingat yang mana satu. Kami adik beradik yang lahir sebelum raaaaamai lagi sepupu-sepupu mak kahwin. Lalu kami selalu mengunjungi kendiri kahwin sedara-mara sejak dari kecil lagi.
Baju aku dan Akak mak jahitkan (that's why I always believe that I also have talent in sewing but I yet have the time to prove it), bedak seinci memang wajib kalau tak tak shantek, ok! 

Mak kata Suhana Ani yang pada masa bayi memang sangat lasak. Panjat sana, panjat sini, aku pun tak tahu apa masalah dia. Dah ada anak sendiri rasakan, Eirsa dan Eivie, sebiji tiru perangai mak diaorg. Terutama si Eivie.  -__-"

Aku dan Akak. And what's up with me in many red outfits? Aku pun tak tau. Habis glamer dah kot warna merah ni kat mata aku. Oh ya. Rambut aku memang jenis yang wild wild west. Lalu memang suka bercekak sebab konon nak nampak effect rambut lebih lurus. Puih. Selalu je cemburu dengan rambut dak Akak ni, sebab lurus dan boleh simpan panjang.

Aku dan Akak yagi (lagi, Eivie's version). Ini pada masa kami di rumah Kampung Selayang Baru, Selangor. Beberapa tahun lepas tu, semua kena hangkut balik Kampung Bertam Hulu, Melaka.

Yours truly. Air lior menjejeh. But I know, she was and still pretty.

6 comments:

Amyz! said...

Paling comel gambar no 1 tu. Ewahhh!! Sunggoh bergaya. Ahahaha.

Ahsuez said...

Hahahaha.. Tak yah nak kelakar sangat Suhana Ani oi! Terlebih confident tu!

afizan azman said...

kann...hang dr dulu smp la ni, mmg stylo abis. never out dated with fashion. hehehe.
wehhh bila lah dpt nak jumpa korang nie. hadiah utk anak2 korang, dah tak boleh pakai dah weiii. kenalah korang beranak sorang lg hehehe

Ahsuez said...

Apizaaaaan.. La.. Ada hadiah lagi? A ah kan, yang hari tu hadiah Eirsa, ni hadiah Eivie pulak eh? Terharunya saya!

Kau la busy sangat!

ANIESDZ said...

Terus sadis teringat zaman dulu2....

Ahsuez said...

Ok apa, kak.

Cuma kelakar sikit je la. Kakaka..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...